Nina Elisabeth Gröntvedt


Hej, det är jag! : lämna mig inte ensam här igen- : (PS: allt jag kommer att berätta nu är 110 % sant!!!)

lämna mig inte ensam här igen-

Gröntvedt, Nina Elisabeth | HEJ, DET ÄR JAG! : LÄMNA MIG INTE ENSAM HÄR IGEN- : (PS: ALLT JAG KOMMER ATT BERÄTTA NU ÄR 110 % SANT!!!) : lämna mig inte ensam här igen-


BoklivArtikelnr: 9789187027130

En dagboksroman om 12-åriga Oda som navigerar vänskap, känslor och konflikter i sitt liv på Krokbacken.

  • Fartfylld dagboksroman för slukaråldern.

  • Skildrar Oda och hennes känslor på Krokbacken.

  • I pappband, utgiven 2012.

Typ av bok:
Ny
Pris:
REA-pris148 kr

Beställningsvara. Skickas inom 3-5 vardagar.

Bindning: Pappband

Bokförlag: Lilla Piratförlaget
ISBN: 9789187027130
Bokserie: Andrea Stokkheim

Omfång: 282 s.
Språk: Svenska
Utgivningsdatum: 2012-07-03

Översättare: Nyman, Karin
Originaltitel: Hei, det er meg!

Förlagets information

I sin hemliga dagbok berättar Oda om livet som 12-åring. Om lillasyster "Erland", bästisen Helle och Helles nördiga bror Stian. När Oda inte förälskar sig, smyger hon på grannarna eller retas med Stian. Men så går ett snöbollskrig för långt och Oda blir ensammast i världen. Hur ska allt kunna bli som förr igen? Hej, det är jag är en rolig, känslosam dagboksroman för slukaråldern!

I en superhemlig dagbok (som är till 110 % sann) berättar 12-åriga Oda om sitt liv på Krokbacken. Där bor lillasyster Erla (som Oda kallar Erland när de bråkar), världens bästa vän Helle och tyvärr också Helles otroligt nördiga storebror Stian.

När Oda inte förälskar sig i författare, spanar hon på mystiska grannar med Helle eller retas med töntiga Stian. Men så går ett snöbollskrig lite för långt och Oda blir ensammast i världen. Hur ska hon få allt att bli som förr igen?

Hej, det är jag! är en fartfylld och rolig dagboksroman för slukaråldern. Känslor och spänning avlöser varandra och medryckande text blandas med livliga illustrationer. Författaren och illustratören Nina E. Grøntvedt har hyllats i Norge för sin fingertoppskänsla och för den träffsäkra skildringen av en självständig tjej som befinner sig på gränsen mellan barn och ungdom.

"En underhållande och frisk berättelse, som ger en bra bild av en ung flickas intensiva känslor. Mycket får betydelse när man är 12, och gränsen mellan succé och katastrof är ibland tunn."
Anne Cathrine Straume, NRK

"Imponerande genomfört med tolvåringens illustrationer, handskrivna dagboksanteckningar, roliga rim, varningar och påminnelser. Inte minst tolvåringens språk. Hjälplös, gripande, ömt och hårt, sant och falskt."
Cathrine Krøger, Dagbladet

"Nina Grøntvedt skriver som om hon var tolv år. I detta fall är det en stor komplimang."
Heidi Sævareid, Barnebokkritikk.no

Illustratör: Nina Elisabeth Gröntvedt

Recensioner

Laddar…

Logga in på mitt.bokliv.se för att lämna ditt omdöme!

Vanliga frågor om Hej, det är jag! : lämna mig inte ensam här igen- : (PS: allt jag kommer att berätta nu är 110 % sant!!!) av Nina Elisabeth Gröntvedt

Boken handlar om 12-åriga Oda som skriver i en hemlig dagbok och berättar om sina upplevelser med sin lillasyster, bästa vän och vänners konflikter, vilket skapar en mix av humor och spänning.

Boken är riktad till barn i slukaråldern och erbjuder en insiktsfull skildring av en ung flickas liv och känslor.

Boken är ett pappband, utgiven av Lilla Piratförlaget den 3 juli 2012, har 282 sidor och är skriven på svenska.

Du gillar nog också ...

Senast besökt